Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması ILA 498 8 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SONER AKSOY
Dersi Verenler Prof.Dr. HAYATİ YILMAZ, Prof.Dr. SAİM YILMAZ, Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ, Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, Doç.Dr. SERDAR ÖZDEMİR, Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER, Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ, Prof.Dr. AHMET BOSTANCI, Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK, Prof.Dr. MEHMET MEMİŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, Prof.Dr. OSMAN GÜMAN, Doç.Dr. HABİB KARTALOĞLU, Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN, Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ, Dr.Öğr.Üyesi FEYZA DOĞRUYOL, Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Prof.Dr. KEMAL BATAK, Prof.Dr. SONER DUMAN, Doç.Dr. METİN AYDIN, Doç.Dr. KENAN MERMER, Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR, Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN, Doç.Dr. AHMET NUMAN ÜNVER, Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Doç.Dr. TAMER YILDIRIM, Doç.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE ÖZBEN DOKAK, Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR, Arş.Gör.Dr. TAHİR ÇAĞMAN, Doç.Dr. ABDULLAH İNCE, Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ, Doç.Dr. EMRAH KAYA, Doç.Dr. ESRA ATMACA, Dr.Öğr.Üyesi SONER AKSOY, Prof.Dr. ALİ KARATAŞ, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, Doç.Dr. HAMDİ ÇİLİNGİR, Doç.Dr. AHMET SELMAN BAKTI, Prof.Dr. HASAN MEYDAN, Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, alanı ile ilgili bilimsel bir tez yazmak.

Dersin İçeriği

Tez yazım yöntem ve teknikleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik ve güncel dini konuları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Klasik ve güncel dini meselelerin çözümünde uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Bilimsel araştırma teknik ve yöntemlerini bilir. Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
4 Modern araştırma ve akademik yazım programlarını kullanır. Deney ve Laboratuvar,
5 Veri tabanlarını bilir. Deney ve Laboratuvar,
6 Literatür taramayı bilir. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Araştırma yöntemleri ve hedefleri. Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması
2 Araştırma yöntemleri ve hedefleri. Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması
3 Konu seçimi nasıl yapılır? Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması
4 Literatür Tarama nasıl yapılır? Önemli veri tabanlarının tanıtımı Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması
5 Tez planlaması nasıl yapılır? Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması
6 Tez nasıl yazılır? Fişleme nasıl yapılır? Yazım teknikleri nelerdir? Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması
7 Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması
8 Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması
9 Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması
10 Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması
11 Yazılan tezin kontrolü ve geri dönütler Verilen geri dönütlere uygun düzeltmelerin yapılması
12 Yazılan tezin kontrolü ve geri dönütler Verilen geri dönütlere uygun düzeltmelerin yapılması
13 Yazılan tezin kontrolü ve geri dönütler Verilen geri dönütlere uygun düzeltmelerin yapılması
14 Değerlendirme Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Tez Yazım Kılavuzu

Ders Kaynakları

Umberto Eco. Tez Nasıl Yazılır. Çev. Betül Parlak. İstanbul: Can Yayınları, 2019

Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Gürbüz Ocak. İstanbul: Pegema Yayınları, 2019

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 100 100
Ödev 1 20 20
Final 1 100 100
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Toplam İş Yükü 250
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10
Dersin AKTS Kredisi 10