Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Metin Çözümlemeleri ILA 476 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin, modern Arapçada kullanılan kelime ve kalıpları öğrenmelerini sağlamak, Arapça bir paragrafı hızlı ve doğru okuyarak anlamalarına yardımcı olmak, paragraflarda anlam bütünlüğünü bozan kısımları bulmak ve Arapça-Türkçe çevirilerde uygun kelimeleri kullanmalarını sağlamak suretiyle Arapça metinleri anlayabilecekleri bir seviyeye getirmek.

Dersin İçeriği

Farklı metinlerden eş zamanlı paragraf okumaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Arapça deyimler öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Öğrendiği dilbilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kısa paragrafların Türkçeye çevirisi.
2 Kısa paragrafların Türkçeye çevirisi.
3 Kısa paragrafların Arapçaya çevirisi.
4 Kısa paragrafların Arapçaya çevirisi.
5 Konuşma metinlerinde boşluk doldurma.
6 Konuşma metinlerinde boşluk doldurma.
7 Cümlede boşluk doldurma.
8 Cümlede boşluk doldurma.
9 Paragrafta anlam bütünlüğü arama.
10 Paragrafta anlam bütünlüğü arama.
11 Paragrafa yönelik sorulara cevap.
12 Paragrafa yönelik sorulara cevap.
13 Medya sözlüğü ve modern kelimeler.
14 Medya sözlüğü ve modern kelimeler.
Kaynaklar
Ders Notu

ÖSYM Soru arşivinden YDS-YÖKDİL Arapça soruları.

Ders Kaynakları

1. Doç Dr. Tahsin Deliçay, Medya Arapçası, İstanbul, 2011.
2. Mahmut Süleyman, Basın Arapçası, İstanbul, 2011.
3. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
4. Kadir Güneş, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul, 2009
5. Hasan Akdağ, Arap Dilinde Edatlar, Konya, 1999.
6. Dr. Hüseyin Yazıca, Arapçada Bağlaçlar, İstanbul, 1998.
7. İbrahim Mustafa, Ahmed Zeyyat, Hâmid Abdülkadir, Muhammed en-Neccâr, el-Mucemul-vasît, Dârud-dave.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 15
2. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 2 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5