Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz İnkarcı Akımları ILA 360 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere, İslam inanç esaslarına aykırı olan düşünce ve akımları kavratır.
Dersin İçeriği Bu derste Tanrı, peygamber ve kitap inançlarına karşı çıkan görüş ve akımlar işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tanrının varlığı, birliğini inkar eden görüşleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Peygamberlik kurumunu inkar eden görüşleri öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kutsal metinleri inkar edenleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ateizm terim ve düşüncesini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Günümüz materyalist akımları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Agnostisizmi tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanrının varlığı
2 Allahın Sıfatları
3 Ateizm
4 Küfür ve şirk
5 Peygamberliği inkar
6 Kutsal kitapları inkar
7 Ahiret inancını inkar
8 Cennet ve Cehennemi inkar
9 Türkiyede Ateist Gruplar
10 Türkiyede materyalist/ruhçu-inkarcı akımlar
11 İnkarcıların argümanları
12 Türkiyede Din Karşıtı çalışmalar
13 Evrim teorisi
14 Türkiyedeki İnkarcı akımlar ile Küresel Gelişmelerin Mukayesesi
Kaynaklar
Ders Notu Ramazan Biçer, Küreselleşen Çağda İslam, İstanbul: Gelenek Yayınları, 2010
Ders Kaynakları Aydın Topaloğlu, Ateizm ve Eleştirisi, Ankara: DİB Yayınları, Veysel Uysal, Ateizm Çıkmazı, İstanbul: MÜİF Yayınları, John N. Moore, Darvinizm: İlim Gerçekleş Işığında,İstanbul: Oğlak Yayınları, Süleyman Hayri Bolay, Türkiyede Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi, İstanbul: Yağmur yayınevi, 1966
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3