Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erdem Ahlakı ILA 331 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEMAL BATAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma
Dersin İçeriği Bu derste Aristotelese ait Nikomakhosa Etik isimli eser okunup analiz edilecektir
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Erdem ahlak ilişkisine vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Aristotelesin temel erdemlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Temel erdemlerin rasyonel gerekçelerini öğrenir ve değerlendirme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Erdem ahlakının Platoncu etikle ilişkisini kurar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 İnsan doğası hakkındaki klasik tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 I.Kitap: Etik: Giriş
2 I.Kitap: Etik: Giriş
3 II.Kitap: Karakter Erdemleri
4 III.Kitap: Ahlaki Erdemler
5 IV.Kitap: Ahlaki Erdem Örnekleri Kümesi
6 IV.Kitap: Ahlaki Erdem Örnekleri Kümesi
7 V.Kitap: Adalet ve Hakkaniyet
8 VI.Kitap:Adalet ve Hakkaniyet
9 VI.Kitap: Entelektüel Erdem
10 VII.Kitap: Erdem için Engeller
11 VII.Kitap: Erdem için Engeller
12 VIII.Kitap: Dostluk
13 VIII.Kitap: Dostluk
14 X.Kitap: Zevk, Mutluluk
Kaynaklar
Ders Notu Aristoteles, Nikomakhosa Etik, çev.Saffet Babür, (İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2009)
Ders Kaynakları Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, (İstanbul: Paradigma yayınları, 2008).
Doğan Özlem, Etik: Ahlak Felsefesi, (İstanbul: Say Yayınları, 2010)
Aliye Çınar, Aristotelesin Nikomakhosa Etikinde Pratik Hikmet
Kavramı ve Günümüz Açısından Önemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.16, sayı.1, 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3