Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ISG 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, Prof.Dr. MURAT TEKER, Doç.Dr. ÜNAL UYSAL, Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, Doç.Dr. ASUDE ATEŞ, Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yöntem hakkında öğrendiklerini araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulayabilir ve yapacağı araştırma ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilir ve araştırma stratejisi önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi | |
2 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi | |
3 | Eleştirel Kaynak Taraması | |
4 | Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması | |
5 | Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi | |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | |
7 | Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi, Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler | |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler | |
11 | Temel Veri Analiz Yöntemleri | |
12 | Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği | |
13 | Raporlama: Araştırma Raporunun Şekli Şartları | |
14 | Sonuç: Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2007) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Saunders, M. Lewis, P. and Thornhill, A. (1997) Research Methods for Business Students, London: Financial Times Sekaran, U. (1992) Research Methods for Business, Canada: John Wiley & Sons, 2nd Edition. Gökçe, B. (1992) Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |