Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizik ve Geometrik Optik I OPT 108 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR
Dersi Verenler Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Işığın yapısını, değişik ortamlardaki davranışını ve özelliklerini öğrenmek

Dersin İçeriği

Işığın doğası ve dalga özelliği Elektromanyetik tayf Işık şiddeti ve aydınlanma Işığın değişik ortamlarda hareketi Yansıma kanunları Kırılma kanunları Işığın paralel yüzlü ortamlardan geçişi Tam yansıma Düzlem aynada görüntü oluşumu Çukur aynalarda görüntü oluşumu Tümsek aynalarda görüntü.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
2 Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Çeşitli optik araçların temel çalışma prensibini öğrenir Soru-Cevap, Anlatım,
5
6
7
8
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Işığın doğası ve dalga özelliği 6 Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı
2 Elektromanyetik tayf
3 Titreşen Elektrik ve Manyetik Alanlar
4 Elektromanyetik Dalgaların Taşıdığı Enerji
5 Tanecik Modeli ve Foton
6 Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı
7 Işığın Tam Yansıması, Işığın Kırılması
8 Beyaz Işığın Renklere Ayrılması ve Prizmalar
9 Düzgün Yansıma ve Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu
10 Ara sınav
11 Çukur Aynalar
12 Çukur Aynalar
13 Tümsek Aynalar
14 Tümsek Aynalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul.
2- Geomtrik Optik, İhsan ÇAHA, Sertan Yayınları
3- Young, H. D., Freedman R. A. (2010) Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul
4- R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing,2000(5.baskı)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4