Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Psikoloji | ISL 467 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Oğuzhan KALEM
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş ve örgüt alanında çalışanlarla ilgili problemlere bilimsel temelli çözümler bulmaya odaklanan örgütsel psikoloji, işgörenlerin iş ve örgütsel çevrelerini daha iyi anlamalarına katkı sağlayacağı ileri sürülebilir. Örgütsel psikoloji dersinin öğrencilerin iş ve örgüt çevrelerine daha kolay uyum sağlama ve örgütsel sahiplenme duygularına katkı sağlayacağı umulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Örgütsel Psikolojiye Giriş, İşgören Moral ve Motivasyonu, Örgütsel İklim, Kültür ve Örgütsel Kültür, Örgütsel Sağlık, İş ve Yaşam Tatmini, Örgütlerde İnsan İlişkileri, Örgütlerde Güç ve Politika, Örgütsel Stres Yönetimi, Örgütsel Çatışma ve Çözümü, Mobbing ve Başa Çıkma, Örgütsel Sosyalleşme, Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci örgütsel psikoloji konusuna başlangıç yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Öğrenci moral ve motivasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Öğrenci örgütsel iklim konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Öğrenci kültür ve örgütsel kültür konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Öğrenci örgütsel sağlık konusunu anlamaya çalışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
6 | Öğrenci iş ve yaşam tatmini konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Öğrenci örgütte insan ilişkileri konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Öğrenci güç ve örgütsel politika konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Öğrenci örgütsel stresle başa çıkma konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Öğrenci örgütsel çatışma ve çözümü konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
11 | Öğrenci mobing ve başaçıkma konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Öğrenci örgütsel sosyalizasyon konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
13 | Öğrenci örgütsel psikolojide yeni yaklaşımlar konusunu anlamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Psikolojiye Giriş | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
2 | İşgören Moral ve Motivasyonu | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
3 | Örgütsel İklim | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
4 | Kültür ve Örgütsel Kültür | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
5 | Örgütsel Sağlık | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
6 | İş ve Yaşam Tatmini | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
7 | Arasınav | |
8 | Örgütlerde İnsan İlişkileri | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
9 | Örgütlerde Güç ve Politika | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
10 | Örgütsel Stres Yönetimi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
11 | Örgütsel Çatışma ve Çözümü | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
12 | Mobbing ve Başa Çıkma | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
13 | Örgütsel Sosyalleşme | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
14 | Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Ders Kaynakları | Vergiliel Tüz, Melek ve Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütsel Psikoloji, Aktüel Yayınları, Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Keser, Aşkın (2014), Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayıncılık, Bursa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |