Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Economıcs | IKT 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Comprehending of economic life, understanding of economic consept used in actual life and learning of rationality in economic decision processes…. Getting general knowledge about Gross National Product, Money, International Economic Activities, Economic Growth, Economic Thought and Systems |
Dersin İçeriği | In this course It will be taught as economic life, economic activity, actors of economic activity, behaviour forms of these, utility and profit maximization, formation of national income , Money and Its functions, economic growth and economic systems at initial level |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Define the basic concepts and principles, which are required for economic analysis. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Define and interpret the demand and supply functions and the determinants of them. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Demonstrate the main effects of the changes in the demand and supply curves in order to analyse the market equilibrium. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Analyse the concept of elasticity, its measurement and economic effects. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Make analyses by using the approaches of marginal utility approach and indifference curves in order to demonstrate how the consumer equilibrium is achieved. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Analyse the concepts of marginal, average and total cost and the relations among them for achieving the firm equilibrium. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Interpret the differences between perfect competition and monopoly for classifying the markets. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Explain and measures national income, unemployment, inflation and growth. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Analyse the emergence and change of the natinal income equilibrium by the help of diagrams. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Explain the concept of multiplier, its measurement, features and limits while the expense items change. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Debate the concept of money, its functions, types and systems. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | Analyse the money demand and supply by way of the equlilibrium of the money market. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | What is Economics and the Economic Problem | |
2 | Demand, Supply, and Equilibrium | |
3 | Elasticity and its Implications | |
4 | Efficiency and Markets in Action: Tax, Subsidy, and Pricing policy | |
5 | Consumers´ optimal Decision | |
6 | Productions, Costs and Producers´ Optimal Decision | |
7 | Markets: Perfect Competition and Imperfect Competition | |
8 | MidTerm Exam | |
9 | Introduction to Macroeconomics: GDP | |
10 | Growth, Inflation, and Unemployment | |
11 | Keynesian Macroeconomics | |
12 | Maney, Banking and Monetary Economics | |
13 | AD-AS Analysis | |
14 | International Economics: Trade Theory and Policy |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |