Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıp Tarihi (Teorik) | TIP 1409 | 1 | 10 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tıp ve düşünce tarihi ekseninde mesleki kimliğin oluşmasına ve aynı zamanda bir meslek felsefesinin gelişmesine katkıda bulunmak. Geçmişten günümüze sağlıkta yaşanan gelişmeler, değişim ve dönüşümler, problemler ve çözümlerin aktarılmasıyla mesleğin bugününü anlama, yorumlama ve güncel sorunlar üzerine düşünme, çözümler üretebilme becerisine sahip olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Prehistorik dönemden başlayarak eski medeniyetlerde tıbbın tarihi; Antik Yunan'da ve Roma'da tıp; Ortaçağ İslam dünyasında tıp; Ortaçağ Batı dünyasında tıp; Rönesans ve modern tıbbın gelişimi; Osmanlı döneminde tıp; Modern Türk tıbbının gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp Tarihi nedir? Prehistorik Dönemde Tıp | |
2 | Mısır ve Mezopotamya Medeniyetlerinde Tıp | |
3 | Hint ve Çin Medeniyetlerinde Tıp | |
4 | Antik Yunan Tıbbı | |
5 | Antik Yunan ve Roma Dönemlerinde Tıp | |
6 | İslam Medeniyetinde Tıp | |
7 | İslam Medeniyetinde Tıp | |
8 | Ortaçağ Batı Medeniyetinde Tıp | |
9 | Rönesans ve Modern Tıbbın Doğuşu | |
10 | 19 ve 20. yüzyıl Batı Tıbbı | |
11 | Osmanlılar Döneminde Tıp | |
12 | Osmanlılar Döneminde Tıp | |
13 | Modern Türk Tıbbının Doğuşu ve İlk Tıp Okulları | |
14 | Cumhuriyet Dönemi Türk Tıbbı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M. Bedizel Aydın, Tıp Tarihi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Ali Haydar Bayat, Tıp Tarihi, İstanbul: Zeytinburnu Belediyesi Yayınları, 2016. Komisyon, Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı, İstanbul: Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | ||||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | ||||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|