Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları (Dr) EPH 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler Prof.Dr. TUNCAY AYAS,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.

Dersin İçeriği

Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
3 Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama,
4 Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır. Anlatım, Rol Oynama,
5 Anksiyete Bozukluklarını tanır. Anlatım, Rol Oynama,
6 Somataform bozukluklarını tanır. Anlatım, Rol Oynama,
7 Dürtü kontrol bozukluklarını tanır. Anlatım, Rol Oynama,
8 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. Anlatım,
9 Her bir bozukluğun yaygınlığını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Her bir bozukluğun gidişini bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Her bir bozukluğun ayırıcı özelliklerini bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
12 Her bir bozukluğa eşlik eden bozuklukları bilir. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anksiyete Bozuklukları
2 Dissosiatif Bozukluklar
3 Uyku Bozuklukları
4 Yeme Bozuklukları
5 Duygudurum Bozuklukları
6 Ara Sınav
7 Yapay Bozukluklar
8 Şizofreni ve türleri
9 Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler
10 Kişilik Bozuklukları
11 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
12 Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar
13 Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Amerikan Psikiyatri Birliği, (2007). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu E (çeviri ed.). Hekimler Yayın Birliği, Ankara,

Ders Kaynakları

Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000.
Kuzgun Yıldız, Bacanlı Feride, Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı, Meb. Yayınları, 1996.
Crıtes, J.O., Vocational Psychology, New York: Mc. Graw-Hill

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6