Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tedarik Zinciri ve Lojistikte Bt Uygulamaları ENF 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste tedarik zinciri ve lojistik konuları ele alınacaktır. Üretimden ürün teslimatına kadar olan safhada logistiğin rolü tartışılacaktır. Dünyada ve ülkemizde tedarik zinciri ve lojistik konuları değerlendirilecektir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lojistik, tedarik zinciri ve elemanları Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Temel Lojistik Aktiviteleri-taşıma, envanter yönetimi, sipariş işleme Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 otomatik tanımlama sistemleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 yeşil tedarik zinciri Beyin Fırtınası,
5 Tedarik Zincirinde Bulut Bilişim ve Big Data Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lojistik
2 Lojistik
3 Tedarik Zinciri
4 Tedarik Zinciri Elemanları
5 Temel Lojistik Aktiviteleri-taşıma
6 Temel Lojistik Aktiviteleri-envanter yönetimi
7 Temel Lojistik Aktiviteleri-sipariş işleme
8 Destekleyici aktiviteler
9 Ara sınav
10 Otomatik tanımlama sistemleri
11 Tedarik Zincirinde Bulut Bilişim ve Büyük Veri
12 Yeşil Tedarik Zinciri
13 Yeşil Tedarik Zinciri
14 Örnek Olay
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Supply Chain Logistics Management, Mcgraw-Hill/Irwin, Donald Bowersox, David Closs, M. Bixby Cooper, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Veri bilimi üzerine çalışmalar yapabilecek yeteneklere sahip olur. İlgili alanlarda gerekli yazılımları ve güncel uygulamaları kullanabilme yetisi kazanır.
7 Farklı bilişim sistemlerini analiz edebilir. Bu sistemlerin geliştirilmesi üzerine fikir belirtebilecek seviyeye ulaşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6