Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zy'de Öğretim Uyarlamaları OEO 002 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yoktur

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel gereksinimli öğrencilerin fiziksel özelliklerine, performanslarına, yeteneklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak sınıfın fiziksel düzeni, öğretimsel amaçlar, öğretim yöntemleri, kullanılan materyaller, öğretim içeriğinin sunumu ve ölçme değerlendirme konusundaki uyarlamaların yapılması.

Dersin İçeriği

Öğretim materyallerini uyarlama

Öğretimi uyarlama

Değerlendirmenin uyarlanması

Fiziksel çevrenin uyarlanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimsel uyarlamaların önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğretimsel uyarlamaların çeşitlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Öğretimin içeriğinde hangi uyarlamaların yapılabileceğini belirtir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Öğretimin sunumunda hangi uyarlamaların yapılabileceğini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Öğretimin değerlendirilmesinde hangi uyarlamaların yapılabileceğini belirtir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimsel uyarlamalar Ders notu
2 Öğretimsel uyarlamalar Ders notu
3 Öğretimsel uyarlamaların önemi Ders notu
4 Öğretimsel uyarlamaların önemi Ders notu
5 Öğretimsel uyarlamaların önemi Ders notu
6 Öğretimsel uyarlamaların önemi Ders notu
7 Öğretimsel uyarlamaların çeşitleri Ders notu
8 Öğretimsel uyarlamaların çeşitleri Ders notu
9 Arasınav Ders notu
10 Öğretimsel uyarlamaların çeşitleri Ders notu
11 Öğretimsel uyarlamaların çeşitleri Ders notu
12 Öğretimsel uyarlamaların çeşitleri Ders notu
13 Öğretimsel uyarlamaların çeşitleri Ders notu
14 Final sınavı Ders notu
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili ders notu.

Ders Kaynakları

Bilgic, E. (2016)  Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi. (Ed. Hasan Avcıoğlu), Ankara: Eğiten Kitap.

Batu, E. S. (2010). Erken Çocuklukta Kaynaştırmanın Başarısını Etkileyen Faktörler & Türkiye'de İlgili Çalışmalar. International Journal of Early Childhood Special Education, 2(1).

Batu, E. S., Çolak, A., ve Odluyurt, S. (2013). Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması (2. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3