Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zy'de Kavram Öğretimi OEO 001 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Özel Eğitim, Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, uygulamalı davranış analizi, Bireyselleştirilmiş eğitim programları dersi

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Feyza GEZGİÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının zihin engellilere kavram öğretimi konusundaki yeterliklerini geliştirmek, kavram öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini kullanma becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Kavram öğretiminde temel konular, kavram türleri, kavram öğretiminde yöntemler, kavram öğretiminde değerlendirme, kavram öğretimi için arç-gereç hazırlama ve kullanma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kavram öğretiminde temel konuları açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Kavram öğretimi planı geliştirir ve uygular. Anlatım, Tartışma,
3 Kavram öğretiminde kullanılan temel yöntemleri uygular. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
4 Kavram öğretimi için uygun öğretim materyalleri geliştirir/kullanır. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram öğretimine giriş Kaynakların ilgili bölümleri
2 Kavram türleri & Kavramların analizi Kaynakların ilgili bölümleri
3 Kavram türleri & Kavramların analizi Kaynakların ilgili bölümleri
4 Eşzamanlı ipucuyla öğretimle kavram öğretimi Kaynakların ilgili bölümleri
5 Sabit bekleme süreli öğretimle kavram öğretimi Kaynakların ilgili bölümleri
6 Doğrudan öğretimle kavram öğretimi Kaynakların ilgili bölümleri
7 Etkinlik temelli öğretimle kavram öğretim Kaynakların ilgili bölümleri
8 Ara sınav Kaynakların ilgili bölümleri ve ilişkili ders notları
9 Kavram öğretimi için öğretim planı hazırlama Kaynakların ilgili bölümleri
10 Kavram öğretimi için araç-gereç hazırlama Kaynakların ilgili bölümleri
11 Kavram öğretiminde teknoloji kullanımı Kaynakların ilgili bölümleri
12 Küçük grup düzenlemesinde kavram öğretimi Kaynakların ilgili bölümleri
13 Kavram öğretiminde kalıcılık ve genelleme Kaynakların ilgili bölümleri
14 Final Kaynakların ilgili bölümleri ve ilişkili ders notları
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı tarafından sunulur.

Ders Kaynakları

Örneklerle Kavram Öğretimi. VİZE YAYINCILIK. Dr. Sezgin VURAN & Semiha ÇELİK.

Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2012). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 90
1. Ara Sınav 0
Toplam 90
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 0
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Proje / Tasarım 1 4 4
Final 1 4 4
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 6 6
Toplam İş Yükü 73
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,92
Dersin AKTS Kredisi 3