Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi II TEF 401 7 1 + 4 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar,öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır ve konuyu pratikle ilişkilendirir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Konuyu pratikle ilişkilendir Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem Planı
2 Yönerge ve Açıklamalar
3 Soru Sorma Alıştırmaları
4 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü
5 Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi
6 Ders Kitaplarından Yararlanma
7 Grup Çalışmaları
8 Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması
9 Değerlendirme ve Kayıt Tutma
10 Test Hazırlama, Puanlama, Analiz
11 Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma
12 Dersi Planlama
13 Etkinlikleri Sıraya Koyma
14 Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
Ders Kaynakları MEB mevzuatı
Mesleki eğitim teknikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak X
2 Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
3 Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
4 Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
5 Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
6 Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak X
7 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak
8 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak
9 Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
10 Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
11 Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
12 Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 97
1. Kısa Sınav 1
1. Ödev 1
2. Kısa Sınav 1
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3