Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fark Denklemleri IKT 203 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KABASAKAL
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ KABASAKAL,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İktisadi dinamiklik kavramını açıklayarak, dinamik iktisadi modeller hakkında bilgi vermek, analiz yapmak

Dersin İçeriği

integral ve iktisadi uygulamaları, diferansiyel denklemler ve iktisadi uygulamaları, fark denklemleri ve iktisadi uygulamaları, eşanlı diferansiyel denklemler ve fark denklemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinamik analiz hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Tartışma,
2 İntegral alabilir. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 İntegral kurallarını iktisada ugular Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Domar büyüme modelini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Birinci mertebe türevsel denklemleri çözer. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Birinci mertebe türevsel denklemleri iktisada uygular Anlatım, Tartışma,
7 Yüksek mertebe türevsel denklemleri çözer. Anlatım, Tartışma,
8 Yüksek mertebe türevsel denklemleri iktisada uygular Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
9 Birinci mertebe fark denklemlerini çözer. Anlatım, Tartışma,
10 Birinci mertebe fark denklemlerini iktisada uygular. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
11 Yüksek mertebe fark denklemlerini çözer Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım,
12 Yüksek mertebe fark denklemlerini iktisada uygular. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
13 Eşanlı türevsel denklemleri çözer Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
14 Eşanlı türevsel denklemleri iktisada uygular Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
15 Eşanlı fark denklermlerini çözer ve iktisada uygular Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İktisadi dinamiklik ve integral Chiang, KISIM 13
2 İntegrallerin bazı iktisadi uygulamaları Chiang, KISIM 13
3 Birinci Mertebe Türevsel Denklemler Chiang, KISIM 14
4 Birinci Mertebe ve Birinci Derece Doğrusal Olmayan Türevsel Denklemler Chiang, KISIM 14
5 Yüksek Mertebeden Türevsel Denklemler Chiang, KISIM 15
6 Değişken Terimli Türevsel Denklemler Chiang, KISIM 15
7 VİZE SINAVI
8 Birinci Mertebe Fark Denklemleri Chiang, KISIM 16
9 Doğrusal Olmayan Fark Denklemleri Chiang, KISIM 16
10 Yüksek Mertebeden Fark Denklemleri Chiang, KISIM 17
11 Değişken Terimli ve Yüksek Mertebe Fark Denklemleri Chiang, KISIM 17
12 Eşanlı Fark Denklemleri Chiang, KISIM 18
13 Eşanlı Türevsel Denklemler Chiang, KISIM 18
14 Dinamik Çözümlemenin Sınırlılıkları Chiang, KISIM 18
Kaynaklar
Ders Notu

Alpha C. CHIANG Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri

Ders Kaynakları

Alpha C. CHIANG Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri

 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. X
2 Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. X
3 Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. X
4 Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. X
5 İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. X
6 İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. X
7 Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. X
8 Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. X
9 Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. X
10 Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. X
11 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. X
12 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4