Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Avrupa Birliği-Türkiye Ekonomik İlişkileri IKT 350 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SELİM İNANÇLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araştırma Görevlisi Furkan Açıkgöz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

AB'nin yapısını ve kararlarını ve Türkiye ile AB arasındaki ilişkiyi ve çıktılarını analiz etmek

Dersin İçeriği

AB'ye ilişkin tarihsel perspektifler, AB Zirveleri, AB'nin yapısı ve yönetim tarzı, tam üyelik süresi ve Türkiye, Türkiye'nin AB'ye tam üyelik perspektifi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekonomik entegrasyon teorisini ve etkilerini açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
2 AB birlik düşüncesini ve bunu hazırlayan nedenleri bilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
3 Avrupa Birliği´nin kuruluş ve gelişme sürecini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
4 Avrupa Birliği´nin yapısını tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
5 Tek Avrupa senedi ve ortak pazara uyum sürecini değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
6 Maastricht ve Kophenhag zirve kararlarını ve sonuçlarını Türkiye açısından değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
7 Avrupa Birliği kriterlerini analiz eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
8 Avrupa Birliği ortak politikalarını değerlendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Çoktan Seçmeli Testler,
9 Avrupa Birliği sürecinde Türkiye´nin konumunu analiz eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Çoktan Seçmeli Testler,
10 Avrupa Birliği´nin ekonomik ve siyasi etkilerini bilir ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
11 AB´nin Dünya ekonomisi içindeki yeri ve konumunu tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
12 AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım sürecini analiz eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Boşluk Doldurma Testleri,
13 AB´nin geleceği ekseninde Türkiye´nin yeni arayışlarının neler olabileceğini tartışır Anlatım, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupada Birlik düşüncesi ve bunu hazırlayan nedenler Karluk Rıdvan, (2005), s.1-8.
2 AB’nin genişleme ve bütünleşmenin uyumlaştırılmasına yönelik yaklaşımlar Karluk Rıdvan, (2005), s.50-58.
3 AB’nin kuruluşu (AKÇT,EURATOM,AET) ve Dünya Ekonomisi içindeki yeri Karluk Rıdvan, (2005), s.9-17., DTM,(Eylül-2008), s. 1-10.
4 AB’nin genişleme süreci, yapısı, organları ve Türkiye´nin Yeri Karluk Rıdvan, (2005), s.17-47., Öğretim Üyesi Notları
5 Tek Avrupa Senedi, Maastricht and Kopenhag Zirve Kararları, Sonuçları ve Türkiye Karluk Rıdvan, (2005), s.58-84, 180-278., DTM,(Eylül-2008), s. 15-26.
6 Amsterdam ve Lüksemburg zirve ve sonuçları ve Türkiye AB Genel Sekreterliği Dokümanları
7 VİZE VİZE
8 Diğer Zirve Kararları Sonuçları ve Türkiye Karluk Rıdvan, (2005), s.85-115.
9 AB Ortak Politikaları I Karluk Rıdvan, (2005), s.115-135.
10 AB Ortak Politikaları II Karluk Rıdvan, (2005), s.135-180.
11 AB ortak Para Birimi (Euro Alanı), AB Ekonomik Krizi ve Türkiye´ye Yansımaları Karluk Rıdvan, (2005), s.387-413., DTM,(Eylül-2008), s. 69-111.
12 AB´nin ekonomik bütünleşmesinde gümrük birliği ve Türkiye´nin katılım süreci Karluk Rıdvan, (2005), s.413-485. DTM,(Eylül-2008), s. 111-170.
13 Tam üyelik Sürecinde Türkiye -AB ilişkilerinin genel olarak değerlendirilmesi Öğretim üyesi notları
14 AB´nin geleceği ve Türkiye´nin yeni arayışları Öğretim üyesi notları
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim Üyesi Notları ve Sunumları

Ders Kaynakları

Karluk Rıdvan, (2005), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta yay., İstanbul Avrupa Birliği ve Türkiye,(Eylül-2007) DTM, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. X
2 Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. X
3 Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. X
4 Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. X
5 İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek.
6 İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek.
7 Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma.
8 Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma.
9 Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. X
10 Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. X
11 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. X
12 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5