Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Çalışma İlişkileri | CEK 366 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Endüstri İlişkileri |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çatışma Yönetimi ve Uyuşmazlık Çözümü |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı ülke deneyimlerinden yola çıkarak endüstri ilişkileri sisteminin tarihsel gelişimini, işleyişini,yapısını, sosyal ve ekonomik sonuçlarını ortaya koymak ve en iyi uygulama örneklerinin Türk endüstri ilişkileri sisteminde aktarılmasını ve kullanılmasını tartışmaktır |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı olarak endüstri ilişkileri sistemlerinin incelenmesi ve endüstri ilişkileri taraflarının (devlet, işveren ve işçi) kurumsal düzeyde tarihsel gelişimi ve sendika, toplu pazarlık konularında ülkeler arasında ortaya çıkan farklılıkların incelenmesi ve Türk endüstri ilişkileri sistemi ile karşılaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı endüstri ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki endüstri ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teorik çerçeve bölüm 1: Uluslararası karşılaştırmalı bir yaklaşımla çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
2 | Teorik çerçeve bölüm 2: Kapitalizmin Çeşitliliği Yaklaşımı | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
3 | Birleşik Krallık'ta çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
4 | Danimarka’da çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
5 | Güney Kore’de çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
6 | Almanya´da Endüstri İlişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
7 | Hindistan’da çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
8 | Almanya’da çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Avustralya’da çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
11 | Kanada’da çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
12 | Çin’de çalışma ilişkileri | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
13 | Karşılaştırmalı çalışma ilişkileri yaklaşımının imkanları | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
14 | Dersin Genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bamber, G.J., Lansbury, R.D., Wailes, N., & Wright, C.F. (Eds.). (2016). International and Comparative Employment Relations: National Regulation, Global Changes (6th ed.). Routledge. |
Ders Kaynakları | AB Ülkelerinde Bilgi Alma, Danışma ve Katılım Hakları, Sendikal Notlar, No: 19, s. 64-83 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |