Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Çevre Politikaları SBK 456 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. SELİN BAŞCAN YÜCE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre ve ekolojik düşüncenin gelişimini, çevre sorunlarının küresel ve uluslar arası boyutta ele
alınışını, çevre ile ilgili uluslar arası toplantı ve antlaşmaları Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği
düzleminde ele alarak Türkiye’ye kurumsal ve yasal yansımalarını analiz etmek

Dersin İçeriği

Çevre ve ekoloji ile ilgili kavramları, Uluslar arası çevre politikası ve toplantılarının sürdürülebilir gelişmeye etkileri, çevre ile ilgili hükümetler ve hükümet dışı organizasyonlar nezdinde yapılan etkinliklerin Türkiye’de çevre politikasına etkileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası çevre politikasının temel kavramları ve genel çerçevesi kavrar Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Uluslararası çevre politikası ile ulusal çevre politikası arasındaki ilişkiyi kavrar. Problem Çözme, Mikro Öğretim, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Uluslararası çevre politikasının aktörleri ve önemini kavrar. Problem Çözme, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Ulusal çevre mevzuatı ile uluslararası çevre mevzuatını kavrar. Anlatım, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Küresel çevre sorunları ve yapısal nedenleri
2 Dünya ekonomileri ve sürdürülebilir kalkınma
3 Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Stockholm’den Rio’ya
4 Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Rio’dan günümüze
5 Uluslararası çevresel işbirliği
6 Uluslararası çevre hukuku
7 Uluslararası çevre politikalarının aktörleri: devletler, devlet dışı aktörler ve uluslararası örgütler
8 Uluslararası çevre hukuku
9 VİZE SINAVI
10 Küresel çevre sorunlarına ilişkin uluslararası politika alanları: atmosfer, okyanus ve denizler, su kaynakları, biyolojik çeşitlilik ve tehlikeli maddeler
11 İnsan hakları
12 Ekolojik kriz ve güvenlik
13 Çevre hukuku
14 Uluslararası çevre politikalarının temel ilkeleri
Kaynaklar
Ders Notu

Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları

Ders Kaynakları

Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları

Hasan Ertürk, Çevre Politikası, Ekin Kitabevi Yayınları

Kemal Görmez, Çevre Sorunları, Nobel Yayın Dağıtım

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir.
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir.
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)