Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetim Sorunlarının Analizi SBK 412 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki sorun alanlarını inceleyerek güncel kuramsal ve pratik tartışmaları anlayabilmek.

Dersin İçeriği

Kamu yönetimi disiplininin kimlik krizi, AB krizi ve kamu yönetimine yansımaları, ekonomik krizler ve kamu yönetimi, yeni kamu yönetimi reformları ve kamu yönetimine yansımaları, Türkiye´nin AB üyeliği ve kamu yönetimi, Türkiye´de kamu yönetiminin denetim, mali yönetim, insan kaynakları yönetimi sorunları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu yönetimiyle ilgili kuramsal ve pratik gelişmeleri anlar ve takip eder. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kamu yönetimi disiplininiyle ilgili kuramsal sorunları analiz eder ve çözümler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
3 Kamu yönetimi reform uygulamalarına eleştirel perspektiften yaklaşabilir. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Denetim, planlama, insan kaynakları gibi kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, sorunları çözümler Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kamu yönetimi disiplininde kimlik krizi sorunu
2 Yeni kamu yönetimi reform uygulama ve sonuçlarının analizi
3 Türkiye´de kamu yönetimi reformları ve başlıca sorunlar
4 Kamuda personel yönetimine ilişkin temel sorunlar
5 Yerel yönetimlerle ilgili temel sorunlar
6 Kamu mali yönetimiyle ilgili temel sorunlar
7 ARA SINAV
8 Türkiye´de kamu yönetimi sorunlarının kökenleri
9 Kamu yönetiminde temel sorunlarla ilgili çözüm politika ve uygulamaları
10 AB krizi ve Türkiye´de kamu yönetimi
11 Kamu yönetiminin demokratikleştirilmesi sorunu
12 Küreselleşme ve kamu yönetimine etkileri
13 Ekonomik krizler ve kamu yönetimi
14 Örnek olay incelemesi
Kaynaklar
Ders Notu

- Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayınları, Ankara.
- Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi II, Nobel Yayınları, Ankara.
- Çevik, H.H. (2010), Kamu Yönetimi, Kavramlar, Sorunlar, Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Ders Kaynakları

- Öktem, M. K. ve Ömürgönülşen, U. (2007), Avrupa Birliğine Üyelik Sürecinde Türk Kamu Yönetimi, İmaj Yayıncılık, Ankara.
- Aksoy, Ş ve Üstüner, Y. (2007), Kamu Yönetimi Yöntem ve Sorunlar, Nobel Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5