Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamuoyu Araştırmaları SBK 411 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, örneklem seçimi, uygulanması, elde edilen verilerin analizi ve raporlanması süreçlerini öğrenerek bu süreçlere uygun kamuoyu araştırmaları uygulamaktır.
Dersin İçeriği Kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, araştırmanın yürütülmesi ve araştırma sonucu elde edilen verilerin SPSS Paket programı ile analizi.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamuoyu araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemleri bilir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Kamuoyu araştırma sürecini tasarlayarak uygulamasını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Bilimsel bir araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Veri analizi için SPSS paket programını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
5 Nitel ve nicel araştırmalar için örneklem seçmeyi öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kamuoyu araştırmalarına giriş ve temel kavramlar
2 Araştırma konusunun belirlenmesi ve özelleştirilmesi
3 Hipotez ve araştırma problemi oluşturma
4 Araştırmalarda kullanılan veri ve ölçek türleri
5 Araştırma evreni ve örnekleme, Araştırma Etiği
6 Nicel araştırmalarda veri hazırlama süreci, ölçme hataları
7 Analiz tekniklerinin sınıflandırılması, uygun analiz tekniğinin seçimi, hipotez testi
8 ARA SINAV
9 Parametrik olmayan analiz teknikleri
10 Parametrik analiz teknikleri
11 Parametrik analiz teknikleri
12 Nitel Analiz Yöntemleri
13 SPSS Uygulaması
14 SPSS Uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu 1-Altunışık, R. ve diğerleri (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
2-Tonta, Y. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=80
3.Paylaşılan derse ait materyaller ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
Ders Kaynakları Geray, H. (2006), Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5