Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi SBK 413 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk kamu yönetimi ile diğer ülke kamu yönetimi yapılarını karşılaştırmalı olarak incelemek.

Dersin İçeriği

Bu derste Türk kamu yönetimi yapısı ile ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Çin Halk Cumhuriyeti ülke kamu yönetimi yapı ve yapıyı oluşturan anlayışların incelenmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisini bilir, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
2 Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişini bilir ve önemini kavrar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Ülke kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırma kriterlerini bilir, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırmada kriter geliştirebilmenin önemini kavrar ve yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya ülke kamu yönetimlerinin temel kurumsal yapılarını tanır, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya gibi ülkelerin kamu yönetimi yapılarını birbirleriyle karşılaştırılmasını yapabilir ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisi Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 1-18, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.3-18
2 Karşılaştırma kriterleri geliştirme Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 1-18, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.3-18
3 Türk kamu yönetiminin genel ilkeleri Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İst, 2007, s. 89-96
4 ABD yönetim yapısı I Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınlrı,Bursa,2005,s.55-83, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara,2004,s.1
5 ABD yönetim yapısı II Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.83-95,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkz,Ankara,2004,s.215-225
6 İngiltere yönetim yapısı Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınlrı,Bursa,2005,s.95-145, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.91-176
7 Fransa yönetim yapısı I Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.21-43,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.21-54
8 Fransa yönetim yapısı II Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.43-55,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ank,2004,s.54-90
9 ARASINAV
10 Almanya yönetim yapısı Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.145-180, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz, Ank,2004,s.227-259
11 Rusya yönetim yapısı Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.215-246,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.264-294
12 Japonya yönetim yapısı Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 185-210
13 Ülkelerin kendine özgü yönetim yapıları Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara, 2004.
14 Karşılıklı etkilenme ve reform çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilir. X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. X
10 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilir. X
11 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5