Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Ekonomisi MLY 351 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimin hizmetin kapsamı ve özelliklerini açıklar. Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Eğitim hizmetinin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Eğitimin işgücü piyasaları üzerindeki etkilerini kuramlar aracılığıyla açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Eğitim talebi ve arzını açıklar. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
5 Eğitim harcamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Eğitim finansmanı şekillerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
7 Eğitimin, ekonomi ve kalkınma üzerindeki rolünü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
8 Eğitim alanında neoliberal politikaların etkisiyle meydana gelen fırsat eşitsizliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
9 Yükseköğretimde performans esaslı finansmanı açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
10 Yükseköğretim performans esaslı finansman ile diğer finansman yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklar. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekonomi ve eğitim ekonomisine yönelik temel kavramlar Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
2 Eğitim hizmetinin gelişimi Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
3 Eğitim hizmetinin dolaylı ve doğrudan faydaları Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
4 Eğitim talebi Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
5 Eğitim arzı Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
6 İşgücü piyasası ve eğitim ekonomisi kuramları Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
7 Eğitim alanında yaşanna eşitsizlikler Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
8 Eğitim harcamaları Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
9 Ara sınav
10 Eğitm Finansmanı - 1 Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
11 Eğitim finansmanı - 2 Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
12 Eğitimin ekonomik büyüme ve kalkınmayla ilişkisi Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
13 Yükseköğretimde performans esaslı finansman yönteminin teorik kapsamı Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
14 Seçilmiş ülkelerde yükseköğretimde performans esaslı finansman yönteminin incelenmesi Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma X
2 Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme X
3 Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma X
4 Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme X
5 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme X
7 Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma X
8 Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
10 Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme X
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5