Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizyoterapide Ölçme ve Değerlendirme FZY 105 1 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KADRİ ER
Dersi Verenler Öğr.Gör. KADRİ ER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Uygun fizyoterapi tedavi programını belirlemek, hastadaki ilerlemeleri izlemek amacıyla hastanın fonksiyonel kapasitesini tam olarak değerlendirebilme ve yetersizlikleri saptama becerisini, bilgisini kazandırma, öğrenciler üzerinde birebir uygulama ile teorik bilgilerin
pratiğe dönüştürülmesinin sağlanması.
Dersin İçeriği Temel tanım ve kavramlar;
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensipleri;
Hasta hikayesi ve değerlendirme yöntemleri;
Ağrı ve duyu değerlendirmesi;
Postür analizi;
Esneklik ve değerlendirmesi;
Antropometrik ölçümler;
Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi;
Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri;.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensiplerini bilir
3 Hasta hikayesi almayı öğrenir.
4 Postür analizini açıklar.
5 Kısalık-esneklik testlerini açıklar.
6 Eklem hareket açıklığı değerlendirmesini açıklar.
7 Kas testi ölçümlerini açıklar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel tanım ve kavramlar
2 Fizyoterapi ve rehabilitasyonda ölçme prensipleri
3 Hasta hikayesi ve değerlendirme yöntemleri
4 Ağrı ve duyu değerlendirmesi
5 Postür analizi
6 Postür analizi
7 Esneklik ve değerlendirmesi
8 Antropometrik ölçümler
9 Antropometrik ölçümler
10 Yıl içi Sınavı
11 Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi
12 Eklem hareketlerinin değerlendirilmesi
13 Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri
14 Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Muscles Testing and Function with Posture and Pain, F.P.Kendall, 1993
Muscles Testing and Function, F.P. Kendall ve ark., 1983
Muscle Testing Techniques of Manuel Examination, L. Daniels, M. Williams, 1972
Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, S. Otman, H. Demirel, A. Sade, 2003.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. X
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4