Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ve Prensipleri FZY 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ENES KARA
Dersi Verenler Öğr.Gör. ENES KARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Etik ve Ahlak tanim farkliligini anlatım;
Fizyoterapistlerin hasta takibinde hekim, hasta ve hasta yakini iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari etik ve ahlak;Tarihçe medikal etik ve prensipleri;Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallar; Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri;
Etik kurallar;
Dürüstlük ilkesi;
Arastirma yaparken etik kurallar;
Özürlü gruplari ve tanimlar;
Etik ilkelerin uygulama alanları;
Arastirma etigi;
Hastaya verilmesi gereken bilgiler;
Özürlü gruplarinda etik kurallar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Fizik tedavi ve rehabilitasyonun prensiplerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap,
3 Fizik tedavide etik kuralları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap,
4 Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Etik kurallar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Dürüstlük ilkesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 arastirma yaparken etik kurallar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 özürlü gruplari ve tanimlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Yıl içi Sınavı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 etik ilkelerin uygulama alanlari, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
12 Araştırma etiği Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
13 hastaya verilmesi gereken bilgiler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
14 Özürlü gruplarinda etik kurallar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etik ve Ahlak tanim farkliligini anlatım
2 Fizyoterapistlerin hasta takibinde hekim, hasta ve hasta yakini iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari etik ve ahlak
3 Tarihçe medikal etik ve prensipleri,
4 Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari
5 Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri,
6 Etik kurallar,
7 Dürüstlük ilkesi
8 arastirma yaparken etik kurallar
9 özürlü gruplari ve tanimlar
10 Yıl içi Sınavı
11 etik ilkelerin uygulama alanlari,
12 Araştırma etiği
13 hastaya verilmesi gereken bilgiler.
14 Özürlü gruplarinda etik kurallar.
Kaynaklar
Ders Notu

Ders kitapları,  internet kaynakları ile ders notları

Ders Kaynakları

Karaduman, Ayşe,Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi, İstanbul, 2016

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5