Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim ve Geliştirme IKY 208 4 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT MAN
Dersi Verenler Prof.Dr. FUAT MAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Canan Yılmaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere hem örgütlerde eğitimin ve gelişimin sürekliliğinin önemini öğretmek hem de onlara bununla birlikte topluluk önünde bir konuyu anlatabilme, program geliştirme ve değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Örgütsel eğitimin stratejik önemi, bu eğitimin yöntemleri, yeni teknolojilerin kullanımı, eğitim programı planlama, eğitim değerlendirme gibi konular bu dersin odak içeriklerini oluşturmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Örgütsel eğitim ile örgütün iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem,
5 Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
2 Eğitimin önemi; Örgütlerin eğitim gereksinimleri Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
3 Temel Kavramlar Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
4 Öğrenme Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
5 Öğrenme engelleri Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörler Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
7 Yaşlanma ve eğitim, yetişkin öğrenme kuramları Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
8 ARA SINAV
9 Eğitim ihtiyaç analizi Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
10 Eğitim tasarımı Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
11 Eğitimin uygulanması Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
12 Değerlendirme Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
13 Eğitim bütçesi Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
14 E-Eğitim Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi;

Noe, Raymod A. (1999) İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Beta Yayınları, İstanbul,
Erdoğan, Taşkın (2001) İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Papatya Yayıncılık, İstanbul,
Yazıcı, Selim (2004) E-Öğrenme İnsan Kaynakları Eğitiminde Stratejik Dönüşüm, Alfa, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda analiz eder, yorumlar, yenilikçi çözümler sunar X
2 İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla değerlendirir ve yorumlar X
3 Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirmeler yapar. X
4 Yaratıcı düşünceye sahiptir bu yolla alanıyla ilgili konuları tasarlar ve uygular. X
5 Ast ve denklerine liderlik eder. X
6 Takım çalışmasına yatkındır. X
7 Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. X
8 Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. X
9 Teknolojik yenilikleri takip eder, İK bilişim ürünlerini etkin bir biçimde kullanır. X
10 Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve geribildirim sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 75
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5