Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Yazarlığı HIR 206 4 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere haberciliğin ve haber yazma sürecinin temel prensiplerini öğretmek ve haber yazma becerisini kazandırmaktır. Aynı zamanda haberin kurallarına uygun doğru bir şekilde yazılması hedeflenir.
Dersin İçeriği Bu derste habercilik, habercilik etiği, haber yazma teknikleri, haberciliğin temel aşamaları gibi konu başlıkları işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Haberciliğin temel aşamalarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Haber yazım tekniklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Haber toplama ve yazma konusunda uzmanlaşır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Medya teknolojilerindeki araçları kullanma becerisine sahip olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Haber Yazma Süreci ve Temel Bilgiler
3 Haber Toplama
4 Manşet ve Haberin Girişini Yazma
5 5 N 1 K
6 Ters Piramit Haber Yazma tekniği
7 Normal Piramit Haber Yazma Tekniği
8 Ara Sınav
9 Kare, haberi bloklar halinde düzenleme
10 Serbest Yazım Tekniği
11 Radyo ve Televizyon Haberciliği
12 Röportaj ve Söyleşi Teknikleri
13 Habercilik Kuramları
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Haberi Yazmak, Atilla Girgin
Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etiği, Atilla Girgin
Söyleşi mi Röportaj mı, Atilla Girgin
Haberin Anatomisi, Rıdvan Bülbül
Haber, Nurdoğan Rigel
Gazetecilik Mesleği, John Hohenberg
Habercinin El Rehberi, Erkan Yüksel ve H.İbrahim Gürcan
Ders Kaynakları Temel Gazetecilik, Oya Tokgöz
Medya ve Habercilik, Erkan Yüksel
Haberin Yol Haritası, Kemal Arslan
Gazetecinin El Kitabı
Sanal Gazetecilik, H.İbrahim Gürcan
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 10 10
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5