Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medyanın Ekonomi Politiği HIR 005 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET GÜZEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Medyanın ekonomipolitik bakış açışıyla yorumlanması
Dersin İçeriği Küreselleşme sürecine paralel olan ekonomi politik değişkenlere medya çerçevesinden bakmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kapitalizmin yalnızca ekonomik değil, aynı zamanda politik ve toplumsal bir sistem olduğunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Medya ve ürünlerine eleştirel bir bakış kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Medyayı ekonomi politiğin çerçevesinden yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması
2 Giriş; İletişim, ekonomi politiğin konusu ve yöntemi
3 Ekonomi Politiğin Temsilcileri: Herbert Schiller’in ‘Medyada Amerikan Hegemonyası’ yaklaşımı- Herman ve Chomsky’nin ‘Haber Medyasının Ekonomi Politiği’ yaklaşımı
4 Avrupa’da Ekonomi Politik Yaklaşım: P. Golding ve Murdock- N. Garnham- A. Mattelart- C. Fuchs
5 İletişim ve İdeoloji I: A.Gramsci ve Hegemonya Yaklaşımı-L.Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
6 Türkiye medyasının ekonomi politik analizine giriş: Medya Gruplarının Doğuşu 1980-2000
7 Ara Sınav
8 Türkiye'de Medyanın Yapısal Dönüşümü: 2000-2020-Siyasetle ilişkiler-Dönüm Noktaları- Aktörler
9 İletişim ve İdeoloji II: Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi-İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu
10 D. Smythe: Reklamlar ve İzleyici Emtiası Facebook- Google Youtube-dijital platformlar
11 Örnek Olaylarla Medya Analizleri
12 Örnek Olaylarla Medya Analizleri
13 Örnek Olaylarla Medya Analizleri
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Selda Bulut (der), Sermayenin Medyası, Medyanın Sermayesi, Ankara: Ütoya Yayınları; Noam Chomsky, Medya Denetimi, İstanbul: Everest Yayınları; Noam Chomsky, Medya Denetimi, İstanbul: Everest; Jean Jacques Rousseau, Ekonomi Politik, İmge: Ankara; Ünsal Oskay, XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, İstanbul: Der Yayınları, Karl Marx, 1844 El Yazmaları, İstanbul: İletişim Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5