Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Fotoğrafçılığı HIR 013 0 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü ERTUĞRUL ATİLLA BALIKÇIOĞLU
Dersi Verenler ERTUĞRUL ATİLLA BALIKÇIOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Reklam ve tanıtım fotoğrafının temel ilkelerini aktarmak, doğal ve yapay ışık kullanımını amaçlamaktadır.
Konuya bir proje çerçevesinden bakıp, özgürce ve tartışmaya açık bir çalışma alanı sunmak dersin kapsamındadır.
Dersin İçeriği Reklam, reklam fotoğrafçılığında kullanılan araç ve uygulama ile ilgili teorik bilgiler vermek ve kullanımlarının uygulamalar ile gösterilmesi. Reklam fotoğrafı çekim tekniklerinin gösterilmesi.Herhangi bir nesnenin aslına sağdık kalarak fotoğraflanması ve bu işlem sırasında uygulanan tekniklerle beraber, yaratıcı teknikleri de uygulayabilmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam ve tanıtım fotoğrafının temel ilkelerini uygulayabilir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Reklam ve tanıtım fotoğraflarını yorumlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun,
3 Işık kaynaklarını reklam ve tanıtım fotoğrafına uygun kullanabilir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Bir konuyu reklam fotoğrafına uyarlayabilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
5 Yeni teknikler geliştirerek, deneysel sonuçlara ulaşabilir. Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
6 Farklı sanat dallarını ilişkilendirebilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ürün fotografı nedir ve kullanımı
2 Ticari amaç ile reklam sektöründe ürün fotografı kullanımı ve dünyadan örnekler
3 Ürün fotografı çekimi Hazırlıgı
4 Reklam fotoğrafında ışık kullanımı
5 Doğal ışık kaynaklarının kullanımı
6 Yapay ışık kaynaklarının kullanımı
7 Üç boyutlu ürünlerin çekimi, stillife masa çalısması
8 Portrede ışıklandırma
9 Metal yüzeyli ürünlerin çekimi, sıvı ve cam ürünlerin çekimi
10 Röprodüksiyon teknikleri, sıcak ışık ve farklı renk ısısındaki ışıkların ürün çekiminde kullanımı
11 Uygulama, değerlendirme
12 Uygulama, değerlendirme
13 Uygulama, değerlendirme
14 Uygulama, değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Pro-Lighting, A Guide to Professional lighting techniques, ISBN: 2-88046-322-X
Child, John-Galer. Photographic Lighting, Oxford:Focal Press, 2000.
Grey, Christopher. Master Lighting Guide For Portrait Photographers, Amherst Media, 2004
Hicks,Roger., Schultz, Frances. Photographing People: Portraits, Fashion, Glamur, Rotovision, 2006.
Hicks,Roger.,Nisperos, Christopher. Hollywood Portraits, Rotovision 2007.
Hicks,Roger., Schultz, Frances. Pro Lighting-Still Life A Guide Professional Lighting Tecniques, Rotovision, 2001.
Osman Ürper, Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları - İstanbul, ISBN 978-975-605-02-0096-6
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 4 3 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5