Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern ve Postmodern Edebiyat ve Anlatım Teknikler ADE 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modernist ve postmodernist yazın kavramlarını tanımlamaya yönelik verileri ortaya koymak ve bunların anlatım tekniklerini incelemek.

Dersin İçeriği

Modern ve postmodern edebiyat tanımlamalarını yapmak, birbirleriyle olan düşünsel ilişkisini belirlemek ve örnek metinler üzerinden bu iki olgunun anlatım tekniklerinde yol açtığı dönüşümler çalışılacak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modernite/modernizm, postmodernite/postmodernizm kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Modernist ve postmodernist yazın arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları saptar ve tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
3 Yazında modernizmi ve postmodernizmi karşılaştırarak anlatır. Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Modernist ve postmodernist yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Elde ettikleri verileri sözlü olarak sunarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
6 Modern ve postmodern metinleri analiz ederler. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavramlara ilişkin genel çerçeve çizilir.
2 Modernite ve postmodernite kavramları tanımlama ve ayrıştırma I
3 Modernite ve postmodernite kavramları tanımlama ve ayrıştırma II
4 Modernist yazın ve anlatım teknikleri hakkında bilgiler sunulur.
5 Postmodernist yazına ve anlatım tekniklerine ilişkin bilgiler
6 Modernist ve postmodernist yazın kavramlarına ilişkin veriler
7 Örnek metinlerle uygulama I
8 Arasınav
9 Örnek metinlerle uygulama II
10 Örnek metinlerle uygulama III
11 Örnek metinlerle uygulama IV
12 Örnek metinlerle uygulama V
13 Modern-Postmodern metin karşılaştırması I
14 Modern-Postmodern metin karşılaştırması II
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Zima, Peter; Moderne/Postmoderne. UTB Verlag, Tübingen, 2016

Welsch, Wolfgang; Unsere Postmoderne Moderne, 6. baskı, Akademie Ver., Berlin, 2002.

Jürgen, Petersen; Der Deutsche Roman Der Moderne, Metzler Ver., Stuttgart, 1991.

Eco, Umberto; Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, çev. K. Atakay, Can Yay., İstanbul, 1996.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6