Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Film Çalışmaları CUL 535 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Sinemanın kuramsal çerçevesinin çizilmesini sağlayacak temel kavramların, sinemanın ilk döneminden günümüze kadar görülen görülen temel yaklaşımların anlatılması, süreç içinde filmin kavranışında görülen değişimlerin kuramsal düzeyde ele alınmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Film çalışmaları alanındaki temel kavram ve kuramları içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sinemanın temel kuramsal yaklaşımlarını ve kavramlarını öğrenir
2 Filmleri farklı kuramlar çerçevesinde kavrar ve tartışır
3 Sinemanın ve filmin kavranışında görülen değişimler ekseninde kuramları değerlendirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: film kuramı ve temel kavramlar
2 Biçimci yaklaşım: Arnheim, Munsterberg
3 Sovyet Biçimciliği ve Kurgu
4 Gerçekçi Kuram: Kraucauer ve Bazin
5 Gerçekçi Kuram: Kraucauer ve Bazin
6 Avangard yaklaşımlar ve Sinemada Gerçeklik Arayışı
7 Kültür endüstrisi: Sinema ve İdeoloji
8 Auteur Kuram ve tartışma alanlar
9
10 Psikanaliz ve Sinema
11 Feminist Teori ve Sinema
12
13 Deleuze: Zaman ve Hareket
14 Kavramlar, Kesişme Alanları ve Tartışmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Robert Stam, Sinema Teorisine Giriş,

Thomas Elsaesser, Malte Hagener, Film Kuramı

J.Dudley Andrew, Sinema Kuramları. İbrahim Şener.(çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları, 2000.

André Bazin,  Çağdaş Sinemanın Sorunları. 2.Basım. Nijat Özön (çev.). Ankara: Bilgi Yayınları, 1995.

Andre Bazin,  Sinema Nedir?

Seçil Büker, ve G.Topçu  Sinema, Tarih, Kuram, Eleştiri.

Claire Colebrook,  Gilles Deleuze.

Gilles Deleuze, Image Temps, Image Mouvement

Susan Hayward,  Key Concepts in Cinema Studies,

James Monaco,  Bir Film Nasıl Okunur?

Kristin Thompson ve David Bordwell. Film History: An Introduction.

Rekin Teksoy,  Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi.

David Bordwell and Noël Carroll, Post-theory : reconstructing film studies

Robert Stam and Toby Miller, Film and theory : an anthology

Philip Rosen., Narrative, apparatus, ideology : a film theory reader

Jean Mitry Sinema Estetiği ve Psikolojisi,

Peter Wollen, Sinemada Göstergeler ve Anlam

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. X
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Seminer) 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6