Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Finansal Krizler EKO 566 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Finansal krizleri tanımlamak, krizlerin temel nedenleri ile sonuçlarını anlamak; küresel ekonomik sistemin ve Türkiye´nin yaşadığı krizleri tarihsel bir perspektif içerisine yerleştirmek.
Dersin İçeriği Bu derse Krizlerin Doğası ve Nedenleri açıklanarak kriz çeşit ve tanımları üzerinde durulacaktır. Dünyadaki ve Türkiye´deki finansal krizler tarihsel sırasına göre incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Finansal krizleri ve ortaya çıkış nedenlerini kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Finansal krizleri tanılar ve tahmin eder Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Ekonomik krizlerin öncü göstergelerinin neler olduğunu anlar ve yorumlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Günümüz krizine karşı uygulanan politikaları kritik bir gözle inceler Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Krizlerin Doğaları ve Nedenleri
2 Kriz Teorileri
3 Krizlerin matematiksel olarak tanımlanması
4 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı
5 1994 Latin Amerika Krizi
6 1997 Asya Krizi
7 2001 Krizi
8 2008 Krizi
9 Ara sınav
10 Krizlerin Ekonometrik Modellerle Tahmini
11 Krizlerin Sinyal Yaklaşımı Yöntemi ile Tahmini
12 Türkiye´de 1994 Krizi
13 Türkiye´de 2001 Krizi
14 Türkiye´de 2008 Krizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel ekonometrik teori bilgisi.
2 Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek
3 Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak
4 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme
5 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma.
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 2 24 48
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6