Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Microbial Biofuel Technologies NMB 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE AVCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yenilenebilir enerji kaynakları ve mikroorganizmalar kullanılarak bunlardan biyoyakıt üretim yöntemleri, biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar ve özellikleri, fermentasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Giriş, biyoyakıtların sınıflandırılması, yenilenebilir tarımsal atıklar, lignoselülozik atıklar, nişasta bazlı atıklar, biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar ( bakteriler, mayalar, algler)fermentasyon teknolojileri, biyoetanol üretimi, biyobütanol üretimi, biyohidrojen üretimi, biyodizel üretimi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Enerji politikaları ile ilgili küresel eğilimi kavrar Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Birinci ve ikinci jenerasyon biyoyakıtların temel prensiplerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
3 Biyoyakıt üretiminde mikroorganizmaların önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
4 Atıklardan biyoyakıt üretimini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Biyoyakıtlar ve dünyada biyoyakıt üretim teknolojileri
3 Biyoetanol, biyobütanol, özellikleri
4 Biyoyakıt üretiminde kullanılan mikroorganizmalar
5 Mayalar
6 Bakteriler
7 Biyoyakıt üretiminde rekombinant mikroorganizmalar
8 Lignoselülozik tarımsal atıklardan biyoyakıt üretimi
9 Arasınav
10 Nişasta bazlı atıklarlardan biyoyakıt üretimi
11 Biyoetanol üretim teknojileri
12 Biyobütanol üretimi
13 Biyohidrojen üretimi
14 Seminer
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Pandey, A.; Larroche, C; Ricke, S.; Dussap, C.G.; G, E. 2012. Biofuels-Alternative Feedstocks and Conversion Processes. Elsevier
2. Mielenz, J. R.; Klasson, K. T.; Adney, W. S.; McMillan, J. D. 2007 Biotechnology for Fuels and Chemicals - The Twenty-Eighth Symposium. Springer
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 6