Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Yaş Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği HMS 638 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Geronto-psikiyatri konusunda araştırmalar planlayıp, yürüterek mesleğe bilimsel katkı sağlamak
Dersin İçeriği Yaşlılığa özgü ruh sağlığı bozuklukları, geronto-psikiyatriye yönelik tedavi ve bakımın yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerileri, yaşlı birey ve bakım vericileri ile iletişim becerileri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşlı bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Genel iletişim tekniklerini öğrenerek, yaşlı birey ve yakınlarıyla iletişim becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Yaşlı bireylerde görülen hafıza bozuklukları, deliryum, demans vb. psikiyatrik bozuklukları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Yaşlılık dönemine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşlı hastanın bilişsel değerlendirilmesi
2 Hafıza bozuklukları
3 Deliryum
4 Demanslar
5 Demanslar
6 Yaşlılık döneminde görülen şizofreni
7 Yaşlılık döneminde görülen sanrı bozuklukları
8 Felçler (inme)
9 Yaşlılıkta bağımlılık
10 Yaşlılıkta bağımlılık
11 Uyku bozuklukları
12 Geronto-psikiyatride teşhis ve tedavi yöntemleri
13 Yaşlı birey ve yakınları ile iletişim
14 Geronto- psikiyatrik bozukluğu olan bireyde bakım
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Çam, O. , Engin, E.: Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014, İstanbul.
O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları.
B Schoen, R Johnson, Psychiatric- Mental Health Nursing-Adaptation and Growth,Lippincott Company 1997.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6