Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Esasları Öğretimi II HMS 532 0 2 + 6 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı hemşirelik esasları dersi kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerin ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi ve öğretim yöntemlerini kullanabilme yetisinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu ders hemşirelik bakım uygulamalarını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erişkin bireyin sağlığını koruma, geliştirme, tedavi, rehabilite etmede Hemşirelik Esasları Uygulamaları çerçevesinde hemşirenin rol ve sorumluluklarını yerine getirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Bireye bütüncül anlayış ile hemşirelik bakımı verir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 Bireyin sağlık bakım gereksinimlerinin yerine getirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Temel hemşirelik uygulamalarıyla ilişkili gerekçeleri, dayandığı bilimsel temelleri açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Temel hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak uygular Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Temel hemşirelik uygulamalarını etik ilkelere uygun yerine getirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bireysel Hijyen
2 İlaçların Uygulanması
3 Yaşamsal Bulgular
4 Solunum Gereksinimi
5 Sıvı Gereksinimi
6 Beslenme Gereksinimi
7 Boşaltım Gereksinimi
8 Bireysel Hijyen Uygulamalarının Değerlendirilmesi
9 İlaç Uygulamalarının Değerlendirilmesi
10 Yaşamsal Bulgularının Değerlendirilmesi
11 Solunum Uygulamalarının Değerlendirilmesi
12 Sıvı Gereksinimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi
13 Beslenme Gereksinimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi
14 Boşaltım Uygulamalarının Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, (2013), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, (2011), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana.

Potter, P.A., Perry, A.G. (2009). Fundamentals of Nursing (7 bs.). Canada: Mosby Elsevier.

Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P., Lynn, P. (2008). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (6 bs.). Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins.

Berman, A., Snyder, S.J., Kozier, B., Erb, G. (2008). Kozier&Erb’s Fundamentals of Nursing: Concepts, Processand Practice (8 bs.). New Jersey Prentice-Hall, Inc.

Hesapçıoğlu M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.

Ders Kaynakları

Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, (2013), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, (2011), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana.

Potter, P.A., Perry, A.G. (2009). Fundamentals of Nursing (7 bs.). Canada: Mosby Elsevier.

Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P., Lynn, P. (2008). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (6 bs.).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar X
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır X
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir X
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır X
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir X
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır X
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir X
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir X
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar X
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır X
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır X
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ödev 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6