Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı´Da Tekke Ebediyatı ITS 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞDr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasavvuf Edebiyat ilişkisini lisansüstü eğitimi yapan öğrencilere tanıtmak

Dersin İçeriği

Tekke kültürünün edebiyatla İlişkisini mutasavvıfların divanlarından hareketle incelemek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ontoloji ve bir ilim olması bakımından tasavvuf kavramını analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Tekke Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur. Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Tasavvuf ve Divan edebiyatı arasındaki ilişkiyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Meşhur mutasavvıfların divanları hakkında bilgi sahibi olur. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Mutasavvıfların divanında geçen tasavvufî ve edebî remizleri bilir. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Tasavvuf ve Tekke edebiyatındaki divanlar üzerinden edebiyatın mahiyetini ve mesajını yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvuf Kavramının Ontolojik Mahiyeti
2 Tasavvuf Edebiyat ilişkisi
3 Tekke Edebiyatı
4 Tasavvuf ve Divan Edebiyatı
5 Sunullah Gaybi Divanı´ndan seçmeler
6 Sezayi-i Gülşeni Divanı´ndan seçmeler
7 Hüdayi Divanı´ndan seçmeler
8 Eşrefzade Rumi Divanı´ndan seçmeler
9 Niyazi-i Mısrî Divanı´ndan seçmeler
10 Şeyh Galib Divanı´ndan seçmeler
11 Erzurumlu İ. Hakkı Divanı´ndan seçmeler
12 Kuddusi Divanı´ndan seçmeler
13 Muhammed Lutfi Divanı´ndan seçmeler
14 Esrâr Dede Divanı´ndan seçmeler
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

1. Niyazî-i Mısrî Divanı, Sağlam Kitabevi, İstanbul 1976.
2. Sezayi-i Gülşeni, Divan, (hzl. Ş. Çelikoğlu), Yazı Yayıncılık, İstanbul 1985.
3. Seçmeler Şeyh Galib, (hzl. A. Gölpınarlı), MEB, İstanbul 1986.
4. H. İbrahim Şener, Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, Rağbet Yayınları, İstanbul 2003.
5. Hace Muhammed Lüfi, Hülasatü´l-Hakaik, Damla Yayınları, İstanbul 2006.
6. Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 3 15 45
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6