Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Otomobil Şasi ve Sistem Teknolojileri OTO 537 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ELDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Otomotiv Mühendisliği Disiplinler arası bir program olduğu için, farklı alanlardan öğrenci kabulü yapmaktadır. Özellikle alan dışı programlardan gelip, Taşıt teknolojileri üzerine yeterli bilgi sahibi olmayan öğrencilerin, bilgi eksikliklerini gidermesi; veya eksik bilg,ilerini tamamlamaları için gerekli bir ders olarak görülmektedir
Dersin İçeriği Otomobil şasi ve şasi donanımları/sistemlerinin sınıflandırılması, görevleri, yapıları, çeşitleri, çalışma prensipleri, tasarım parametrelerini içermektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Şasi ve sistem elemanlarınn çalışma ve prensiplerinin açıklanması Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Şasi ve sistem elemanlarınn tasarım parametrelerinin açıklanması Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Taşıt sistemleri,
2 Şasi ve Donanımları
3 Pratik Uygulama
4 Güç iletim sistemleri, kavramalar
5 Mekanik Vites kutuları
6 Otomatik vites kutuları
7 Şaft, mafsal, diferansiyel,
8 Yol dışı araç sistemleri ve çok akstan tahrik,
9 Tekerlek ve akslar
10 Ara sınav
11 Fren sistemleri
12 Yön verme Sistemleri
13 Süspansiyon sistemleri
14 Şasi sistemleri tasarım parametreleri
Kaynaklar
Ders Notu 1- Ling F.F, ?The Automotive Chassis-V 1-2?, Springer, 2009
2- Crolla D., ?AutomotiveEngineering: Powertrain, Chassis System and Vehicle Body?, Elsevier, 2009
3- Nunney M.J., ?Light and Heavy Vehicle Technology?, Elsevier,2007
4- Heisler H., ?Advenced Vehicle Technology?, Butterworth Heinemann, 2002
5- Reimpel J.,Stoll H., Betzler J.W., ?The Automotive Chassis:
Engineering Principles?, Butterworth Heinemann, 2001
6- Lechner G., Naunheimer H., ?Automibile Transmission: Fundamentals, Selection, Design and Application?, Springer, 1999
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6