Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | SHB 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin farklı sosyal sistemler içindeki insan davranışlarını değerlendirebilmeye yönelik teorik bilgiyi sahip olması, insanın biyo-psiko-sosyal gelişimini ekolojik ve çevresel kavramlar boyutunda anlayabilmesi. İnsan davranışları ve sosyal çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin İçeriği | Bireyin içinde yaşadığı aile, grup, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde insanın biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar. Davranış bilimlerini tanıma, Farklı sosyal çevreleri tanıma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığının önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bireyin toplum içerisindeki yaşam kalitesinin yükselmesini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bireyin kendine özgüven ve saygı duygusunu pekiştiriri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
4 | Davranış bozukluklarını ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Farklı tutum ve düşünceye sahip insanlara anlayışla yaklaşır | ||
6 | Yaşanılan çevre ile barışık olmayı fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Toplumsal değerlere uyumu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Davranışını İnceleyen Bilim Dalları ve Kavram tanımlaması | |
2 | Davranışın Sosyal Hayattaki Yeri Ve Fonksiyonları | |
3 | İnsan Davranışı Kuramları (Sistem, Ekolojik Sistem vd) | |
4 | Davranışın biyolojik temelleri, duyum, algılama ve süreçleri | |
5 | Tutumlar ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar, Karakter, Niteliği Ve Gelişimi-Saldırgan Karakter | |
6 | Davranışların Gelişimde Toplum ve Çevre | |
7 | Ruh ve Ruhsal Hayatın Sosyal Görünüşleri ve Kişiliğe Yansıması | |
8 | Cinsiyetin Kişilik Oluşumuna Etkisi ve Rol Karmaşası, Çocuğun Aile Çevresi İçindeki Yeri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Toplumsal değişim ve kişilik gelişimi | |
11 | Aile, grup ve örgütlerde davranış şekilleri | |
12 | Heyecan, güdü ve heyecan kuramları | |
13 | Kişilik ve kişilik kuramları | |
14 | Sosyal çevre ve uyum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2000 |
Ders Kaynakları | 2-Baltaş A. Stres ve Başaçıkma Yolları, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1986 3- Cüceloğlu, Doğan, İyi Düşün Doğru Cevap Ver, Sistem yayıncılık, İstanbul, 1993 4-Adler, Alfred, İnsan Tabiatını tanıma, İş bankası yay. istanbul, 2010 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |