Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yükseköğretimde Yeni Yaklaşımlar YOG 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUHAMMET BAKİ MİNAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. MUHAMMET BAKİ MİNAZ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin yükseköğretimdeki yeni yaklaşımlara ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yükseköğretim felsefesi, geçirdiği evreler
Günümüzden geleceğe yeni yükseköğretim vizyonu
Girişimcilik ve yükseköğretim
Yükseköğretimde Ar-ge çalışmaları ve bilimsel destek
Yükseköğretim ve topluma hizmet vizyonu
Yükseköğretim ve kalite güvence sistemi
Yükseköğretim ve küreselleşme stratejileri
Yükseköğretim kurumlarının örgütsel kültürü
Öğretim üyesi yetiştirme politikalarına dayalı gelecek perspektifi
Yükseköğretim ve insan kaynakları
Yükseköğretim ve işyaşamı-sanayi işbirliği
Sivil toplum ve yükseköğretim
AB süreci ve yükseköğretime etkileri
Yükseköğretimde öğrenci ve öğrenciye dönük yeni eğitim modelleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yükseköğretimdeki çağdaş yaklaşımları kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Yükseköğretimdeki yeni paradigmaları kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
3 Yükseköğretim sisteminin uluslararası perspektife nasıl uyumlaştırılacağını kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Yükseköğretim ve kalite yaklaşımlarını bilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 Yükseköğretimde yenileşme ve girişimcilik vizyonunu kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
6 Yükseköğretimde akreditasyon sürecinin AB Bologna sürecine göre nasıl yapılacağını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
7 Sivil toplum ile yükseköğretim kurumları ilişkinin nasıl kurulabileceğini kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
8 Sanayi ile yükseköğretim arasındaki nasıl bağ kurulabileceğinin kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
9 Öğretim üyesi yetiştirmenin öneminin kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
10 AB sürecinin yükseköğretime etkilerinin farkına varma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
11 Küreselleşmenin yükseköğretimde yarattığı yeni vizyonun farkına varma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
12 Yükseköğretimde kaliteyi sürekli hale getirebilme kültürünü edinebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yükseköğretim felsefesi, geçirdiği evreler
2 Günümüzden geleceğe yeni yükseköğretim vizyonu
3 Girişimcilik ve yükseköğretim
4 Yükseköğretimde Ar-ge çalışmaları ve bilimsel destek
5 Yükseköğretim ve topluma hizmet vizyonu
6 Yükseköğretim ve kalite güvence sistemi
7 Yükseköğretim ve küreselleşme stratejileri
8 Yükseköğretim kurumlarının örgütsel kültürü
9 Öğretim üyesi yetiştirme politikalarına dayalı gelecek perspektifi
10 Yükseköğretim ve insan kaynakları
11 Yükseköğretim ve işyaşamı-sanayi işbirliği
12 Sivil toplum ve yükseköğretim
13 AB süreci ve yükseköğretime etkileri
14 Yükseköğretimde öğrenci ve öğrenciye dönük yeni eğitim modelleri
Kaynaklar
Ders Notu

Uluslararası yükseköğretim kongre bildiri kitapçığı,

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6