Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce II | UTC 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. OYLUM ŞEHVEZ ERGÜZEL |
Dersi Verenler | Arş.Gör. OYLUM ŞEHVEZ ERGÜZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to understand international trade organizations and stories of big exporters such as China, Germany and so on. Each unit of the course focuses on a particular cases. |
Dersin İçeriği | The course contains international trade topics such as export stories, WTO, ITC and so on. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Describe departments using prepositions; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Describe current activities using present continuous; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Compare products and companies; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Talk about present and future arrangements; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Use going to and the infinitive of purpose; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Use the present perfect; | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | Midterm | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cook, T. A., Alston, R., Raia, K. 2004. Mastering import & export management. Amacom Books.
Mascull, B. 2002. Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Gupta, P. 2017. Export Import Management. New York: McGraw Hill. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | ||||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |