Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarihsel ve Çağdaş Metodları İle Misyonerlik FDT 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarihsel süreç içerisinde Hıristiyanlar tarafından misyonerlik farklı amaçlarla her zaman gündemde tutulmuş, bazen sömürgeciliğin bir aracı yapılmış, bazen Oryantalizm çalışmaları dahilinde ele alınmıştır. Dersin amacı bu hususları bilimsel olarak ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği Bu derste misyon, misyoner, misyonerlik terimlerinin tanımları, misyonerliğin amacı, metotları ve sonuçları ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinlerin tebliğ anlayışı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Misyon, misyoner, misyonerlik terimlerini tanımlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Hıristiyanlık´ın misyonerlik anlayışı Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Misyonerlerin gayelerini açıklar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Misyenerlikte hedefler ve yöntemler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Misyonerlerin metotlarını tartışır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Sömürgecilik ve misyonerlik bağlantısı Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Misyonerliğe karşı İslamı doğru temsil etme anlayışını açıklar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Misyoner kurumlar ve cemaatler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Farklı dinlerin misyonerliğe bakışını açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Globalleşme sürecinde misyonerliğin geldiği aşamayı tanımlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Türkiyede Hıristiyan misyonerliğinin durumunu tartışır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Misyon, misyoner ve misyonerlik Terimleri ve Dinlere göre değerlendirmeleri
3 Hıristiyan Misyonerliğinin tarihçesi
4 İslamdaki Tebliğ anlayışı ile Hıristiyanlıktaki misyonerlik anlayışının karşılaştırılması
5 İlk Hıristiyan misyonerler
6 Misyonerlikte yeni yaklaşımlar
7 Müslümanlara yönelik misyonerlik faaliyetleri
8 Vize sınavı
9 Anadoluda misyonerlik faaliyetleri
10 İslam dünyasında misyonerlik faaliyetlerine karşı geliştirilen yöntemler
11 Misyonerlik faaliyetlerine karşı alınması gereken tedbirler
12 Misyonerlik faaliyetlerine karşı İslamın doğru takdim ve temsili meselesi
13 Anadoluda misyonerlik faaliyetleri
14 Genel değerlerndirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Gündüz, Ş. Aydın, M., (2002) Hıristiyan Misyonerleri, Yöntemleri ve Türkiyeye Yönelik Faaliyetleri, Kaknüs yay. İstanbul.
Ders Kaynakları [2] Damascene, Jean, (1992) Ecrits sur lIslam, yay. Haz. Raymond Le Coz, Paris.
[3] Armstrong, Karen, (1992) Muhammed, A Biography of the Prophet, HarperCollins Publishers, New York
[4] Wolanin, Adam, (1994) Teologia della Missione, Roma.
[5] Fuller Graham Lesser, Ian O. (1996), Kuşatılanlar, İslam ve Batının Jeopolitiği, çev. Ö. Arıkan, İstanbul.
[6] Küçük, Abdurrahman, (1996)Misyonerlik ve Türkiye, Türkiyede Misyonerlik Faaliyetleri, Ankara.
[7] Sevinç, Necdet, (2002) Osmanlıdan Günümüze Misyoner Faaliyetleri, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6