Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güvenilirlik ve Risk Analizi KAL 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Birçok problemin çözümü bazı belirsizliklere rağmen yapılır. Bu problemlerin çözümü yapılırken eldeki bilgiler ve geçmişteki deneyimlerden faydalanılır. Tasarlanan sistemlerin güvenilir ve risklerin en az olması istenir.

Dersin İçeriği

Terimler ve Tanımlar, Güvenilirlik Analizi, Kalite, Emniyet, Risk Analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel olasılık teoremlerini bilir ve kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Güvenilirlik sistemlerini oluşturup çözebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Risk analiz yöntemlerini bilir ve kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Terimler ve Tanımlar
2 Güvenilirlik ve Risk Analizi Matematiği
3 Güvenilirlik Analizine Giriş
4 Güvenilirlik Modelleri
5 Güvenilirlik Kestirim Yöntemleri
6 Güvenilirlik Testleri
7 Güvenilirlik Yönetimi ve Maliyeti
8 Kalite Kavramına Giriş
9 Kalite Analiz Yöntemleri
10 Kalite Yönetimi ve Maliyeti
11 Risk Analizi
12 Risk Analiz Yöntemleri
13 Risk Yönetimi ve Maliyeti
14 Emniyet Kavramı Giriş
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. BEYAZIT, M. Mühendislikte Güvenilirlik ve Risk Analizi, Birsen Y. 2007
2. DHILLON, D.S., Reliability, Quality and Safety for Engineers 2005
3. SMITH, D.J., Reliability, Maintainability and Risk 2001
4. COX, S., TAIT, R., Safety, Reliability and Risk Management:an integrated approach 1998
5. MOLAK, V., Fundamentals of Risk Analysis and Risk Management 1997

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 2 2 4
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6