Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bahçe Bitkilerinde Moleküler Biyoloji Teknikleri BIY 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere bitki ıslahında kullanılan moleküler işaretleyicilerin geliştirilmesi ve kullanılması konusunda bilgi verilmesi
Dersin İçeriği Moleküler markörler ve bitki ıslahında kullanım alanları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Moleküler markörleri bilir Anlatım,
2 Moleküler markörlerin bitki ıslahında kullanımını kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Moleküler analizleri yapar ve uygular Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun,
4 Moleküler analiz sonuçlarını değerlendirir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve moleküler işaretleyici tipleri
2 Protein moleküler işaretleyicileri
3 PCR temeline dayalı moleküler işaretleyiciler
4 RAPD moleküler işaretleyicileri
5 AFLP moleküler işaretleyicileri
6 SSR moleküler işaretleyicileri
7 SCAR moleküler işaretleyicileri
8 SNP moleküler işaretleyicileri
9 Ara Sınav
10 Mikro array
11 Yeni nesil DNA sekanslama teknolojileri ve moleküler işaretleyiciler
12 Moleküler marker teknolojileri
13 Moleküler marker teknolojileri
14 Konuların toplu değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6