Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiyenin Floristik Yapısı BIY 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ülkemizin zengin floristik yapısının tanıtılması.

Dersin İçeriği

Tarihçe, ekolojik özellikler, floristik özellikler, bitki grupları, algler, mantarlar, likenler, yosunlar, eğreltiler, tohumlu bitkiler, gymnospermler, angiospermler, familyalar, cinsler, bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve öneriler, önlemler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihçeyi öğrenir. Anlatım,
2 Türkiye´nin ekolojik özelliklerini öğrenir. Anlatım,
3 Türkiye´nin floristik özelliklerini öğrenir. Anlatım,
4 Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltileri öğrenir. Anlatım,
5 Tohumlu bitkileri öğrenir. Anlatım,
6 Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve önerileri bilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarihçe
2 Ekolojik özellikler
3 Ülkemizin iklimsel çeşitlilikleri
4 Ülkemizin topoğrafik çeşitlilikleri
5 Jeolojik ve jeomorfolojik çeşitlilikleri
6 Deniz, göl ve akarsu gibi sucul ortam çeşitlilikleri
7 Yükseklik farklılıkları ve etkileri
8 Anadolu diagonali ve özelliği
9 Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltiler
10 Tohumlu bitkiler
11 Gymnospermler
12 Angiospermler
13 Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve öneriler
14 Önlemler
Kaynaklar
Ders Notu

1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11

2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul.

3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Ders Kaynakları

1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11

2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul.

3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6