Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Türk Tarihi Semineri | TAR 254 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel Türk Tarihi kaynaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, Türk tarihinin temel problemlerine yaklaşımlarda bulunulması |
Dersin İçeriği | Genel Türk Tarihinin temel konularında seminer hazırlayıp sunma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel Türk Tarihi ile ilgili çeşitli konularda verilen ödevleri sunum olarak anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Genel Türk Tarihi ile ilgili sunumlarda konuları özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Genel Türk Tarihi ile ilgili yapılan sunumlarda konuları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yapılan sunumlarla konular üzerinde tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Seminerlerde konuları planlar | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Konular üzerinde değerlendirmelerde bulunur | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer hazırlama yöntem ve teknikleri | |
2 | Genel Türk Tarihinin temel kaynak ve konularının öğrencilere dağıtımı | |
3 | Sunum ve Değerlendirme | |
4 | Sunum ve Değerlendirme | |
5 | Sunum ve Değerlendirme | |
6 | Sunum ve Değerlendirme | |
7 | Sunum ve Değerlendirme | |
8 | Sunum ve Değerlendirme | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sunum ve Değerlendirme | |
11 | Sunum ve Değerlendirme | |
12 | Sunum ve Değerlendirme | |
13 | Sunum ve Değerlendirme | |
14 | Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü Rene Groussef, Bozkır İmparatorluğu Jean Paul Roux, Orta Asya Tarihi ve Uygarlığı Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |