Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri II MAT 104 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT,
Dersin Yardımcıları Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Analitik Geometri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bu dersin konularından başta geometri dersleri olmak üzere diğer derslerde kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Düzlemde genel ikinci dereceden denklemler, eksenlerin paralel kaydırılması, eksenlerin döndürülmesi, koniklerin elemanları, ikinci dereceden yüzeyler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Düzlem ve uzay analitik geometriyi ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Konikler hakkında detaylı bilgileri kullanır Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Konikleri sınıflandırır ve genelleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Doğru, çember, elips v.s. eğrilerini nokta koordinatlarıyla ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Parabol, elips, hiperbol, çember ve koniklerin teğetlerini hesaplar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Hemodak koniklerde köşeleri, köşegenleri hesaplar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
7 Uzayda eğrileri, dairesel helis ve küre üzerinde helisi yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Yuvarlanma eğrilerini, elipsoid, hiperboloid ve regle yüzeyleri sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Kuadratik formları ve kuadratik yüzeyleri tartışır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konikler, Nokta koordinatları, çember [1], [2] ve [3]
2 Elips,Hiperbol,Parabol ve Parametrik denklemleri [1], [2] ve [3]
3 Doğru koordinatları, lineer koordinatlı denklemler. [1], [2] ve [3]
4 Parabol, elips, hiperbol, çember, koniklerde teğet. [1], [2] ve [3]
5 Elips ve hiperbolde teğet, elips ve parabolün lineer denklemleri [1], [2] ve [3]
6 Koniklerin elemanları, koniklerde odak ve doğrultman [1], [2] ve [3]
7 Düzlem geometride ötelemeler ve döndürmeler [1], [2] ve [3]
8 Genel hareketler(Ötelemeler ve dönmelerin bileşkeleri) [1], [2] ve [3]
9 Genel ikinci derece denklemleri, konik demetleri, merkez, köşegen, asimptot. [1], [2] ve [3]
10 Uzayda eğriler, dairesel helis, koni üzerinde helis. [1], [2] ve [3]
11 Yuvarlanma (Sykloid) eğrileri, sırt eğrisi, kardioid. [1], [2] ve [3]
12 Cassini ovali, Lemniskat, küre ve silindir yüzeyi [1], [2] ve [3]
13 Koni, dönel yüzeyler, tor yüzeyi [1], [2] ve [3]
14 Kuadratik formlar, ve kuadratik yüzeyler [1], [2] ve [3]
Kaynaklar
Ders Notu [1] Prof. Dr. H. Hilmi Hacısalihoğlu, "2 ve 3 Boyutlu uzaylarda Analitik Geometri", Altıncı baskı, Ankara, 2003.
Ders Kaynakları [2]Prof. Dr. Rüstem Kaya, "Analitik Geometri", Beşinci baskı, Eskişehir, 2003.
[3] Prof.Dr.Arif Sabuncuoğlu "Analitik Geometri" Nobey Yayını,Beşinci Baskı, İstanbul, 2009.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 6 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5