Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hidrolikte Sayısal Yönt. INM 571 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hidrolik Mühendisliği çalışmalarında kullanılan güncel programları ve programların alt yapısını oluşturan temel kanunlar ve denklemler öğretilerek, sorunlara karşı etkin çözümler üreten hidrolik mühendisliği bilgisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Hidrolojide sistem yaklaşımı. Hidrolojik sistemlerin modellenmesi, hidrolojik sistemlerin temel denklemleri. Lineer sistem modelleri, yağış-akış modelleri. Birim hidrograf,  Hidrolojide istatistik yöntemlerin uygulanması, Akım serilerinin modellenmesi, Taşkın frekans analizi, bilgisayar uygulamaları, hidrolojide risk analizi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Taşkın Kavramı ve İçerik Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
2 Taşkınları Etkileyen Faktörler Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
3 Yağış-Akış İlişkileri Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
4 Farklı Yöntemler ile Tekerrürlü Taşkın Tahmin Debisi Hesabı Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
5 Taşkın Modelleme Anlatım, Grupla Çalışma,
6 Taşkın Risk Haritalama Anlatım, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Taşkın Kavramı ve İçerik
2 Taşkınları Etkileyen Faktörler
3 Yağış-Akış İlişkileri
4 Hidrograf Analizi
5 Küçük ve Orta Ölçekli Havzalar için Yöntemler-Birim Hidrograf Yöntemi-SCS Yöntemi
6 İstatik Yöntemler
7 Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları
8 1 ve 2 Boyutlu Taşkın Analiz Yöntemleri
9 Coğrafi Bilgi Sistemi (ArcGİS)
10 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması
11 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması
12 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması
13 Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi
14 Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008
BAYAZIT, M., Hidroloji,İTÜ,1995

Ders Kaynakları

BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008
BAYAZIT, M., Hidroloji,İTÜ,1995

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 3 15 45
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6