Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kablosuz Ağların Modellemesi ve Analizi | BSM 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kablosuz ağ türlerinin genel karakteristiklerini öğrenmesi ve OPNET benzetim aracı kullanarak bunları modellemesi ve analizini gerçekleştirebilmesidir |
Dersin İçeriği | Kablosuz ağlarının genel karakteristiklerinin öğrenilmesi, Bir ağ benzetim programının kullanımı, Temel modelleme ve performans analiz işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kablosuz haberleşme için gerekli teknik ve özellikleri açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Kablosuz ağları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Benzetim için OPNET programını kullanır. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Kablosuz haberleşmedeki erişim yöntemlerini öğrenmek için temel kablosuz erişim mekanizmalarını (TDMA, CSMA) modeller | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
5 | Başarım için modellenen ağ sistemlerinin performans analizini gerçekleştirir | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kablosuz haberleşmenin temelleri | |
2 | Kablosuz ortam erişim yöntemleri | |
3 | Kablosuz ağ topolojileri ve mimarileri | |
4 | Kablosuz ağların sınıflandırılması (WiMAX, WLAN, WPAN, WSN vb.) | |
5 | 1G, 2G, 3G, 4G Sistemler | |
6 | Ağ sistemlerinin performans analiz yöntemleri (Analitik modelleme, Benzetim yöntemi) | |
7 | OPNET simülatörünün tanıtımı | |
8 | OPNET ile modellemenin temelleri | |
9 | Performans ve trafik yönetimi | |
10 | Kablosuz ortam erişim yöntemlerinin OPNET ile modellenmesi | |
11 | Kablosuz ağlarda hareketliliğin (mobility) OPNET’te gerçekleştirilmesi | |
12 | Kablosuz ağ proje örneklerinin incelenmesi | |
13 | OPNET ile kablosuz ağ modelleme ve analiz | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları (SABİS) |
Ders Kaynakları | 1. Nicopolitidis, P., Obaidat, M., S., Papadimitriou, G., I., Pomportsis, A., S., “Wireless Networks”, WILEY, 2003. 2. Molisch, A., “Wireless Communications”, WILEY, 2005 3. Theodore S. Rappaport. “Wireless Communications: Principles and Practice” , Prentice-Hall, 1996 4. R. Jain, "The Art of Computer Systems Performance Analysis: Techniques for Experimental Design, Measurement, Simulation, and Modeling," Wiley, NY, 1991. 5. OPNET help documentation www.opnet.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |