Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hata Düzelten Kodlar Teorisi I CST 538 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT GÜZELTEPE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hata düzelten kodlar teorisi ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve bu konu ile ilgili taban oluşturmak
Dersin İçeriği Cebirsel yapılar, Lineer kodlar, kod çözme teknikleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sonlu cebirsel yapıları tanımlar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Cebirsel yapıları günlük problemlere uygular. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Maksimum uzaklık dekodlama yöntemini kullanarak dekodlama yapar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Bilginin taşınması sırasında oluşabilecek hataları tespit eder. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Sınıf lideri dekodlama tekniğini kullanarak gelen bir sözün dekodlamasını yapar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Verilen bir kodun ağırlık sayacını hesaplar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 Sonlu cisimler
3 Minimum uzaklık ve Minimum ağırlık kavramları
4 Maksimum uzaklık dekodlaması
5 Kodların denkliği, Mükemmel kodlar,
6 Lineer kodlar
7 Üreteç ve kontrol matrisleri
8 Lineer kodun dual kodu
9 Sendrom dekodlaması
10 Eşküme lideri dekodlaması
11 Ağırlık sayaçları
12 Maksimum uzaklığa ayrışabilen kodlar
13 Maksimum uzaklığa ayrışabilen kodlar
14 Mac Williams özdeşliği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] F.J. MacWilliams, N.J.A.Slone , The Theory of Error- Correcting Codes, North-Holland 1977
[2] Roman, S., Coding and Information Theory, Springer-Verllag, 1992
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Asal sayılar, modüler aritmetik, tekillikler ve daha fazlası gibi sayılar teorisi konularına odaklanır. Gruplar, halkalar, cisimler ve Galois Teorisi gibi temel cebirsel yapıları ve kriptografiyi anlar ve analiz eder. Cebirsel ifadeleri manipüle etme, denklemleri çözme ve matematiksel kanıtlar üretme becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6