Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Spektroskopik Teknikler II ANK 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Atomik spektroskopik teknikler hakkında temel bilgiler, sistemlerin kalibrasyonu, deneysel tasarımlar, tekniklerle ilgili en son gelişmelerin dersi alan adaylara aktarılması hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Giriş, Spektroskopik Tekniklere Genel Bakış, Atomik Spektrumun Doğası, İyonik Spektrumun Doğası, Atomik Spektroskopik Teknikler, Atomlaştırma Kaynakları (FAAS), Atomlaştırma Kaynakları (ETA-AAS, HGAAS), Atomik Soğurum, Atomik Yayınım ve Atomik Floresans, Plazma Teknikleri ve Uygulama Alanları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ders sonunda atomik ve plazma spektroskopik teknikler ve bu tekniklerin nasıl uygulanacağına dair öğrenciler donanımlı hale gelmiş olacaktır. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Spektroskopik Tekniklere Genel Bakış [3],[4],[5].
3 Atomik Spektrumun Doğası [3],[4],[5].
4 İyonik Spektrumun Doğası [3],[4],[5].
5 Atomik Spektroskopik Teknikler [3],[4],[5].
6 Atomik Spektroskopik Teknikler (Devamı) [3],[4],[5].
7 Atomlaştırma Kaynakları (FAAS) [3],[4],[5].
8 Atomlaştırma Kaynakları (ETA-AAS, HGAAS) [3],[4],[5].
9 ARASINAV
10 Atomik Soğurum [3],[4],[5].
11 Atomik Yayınım ve Atomik Floresans [3],[4],[5].
12 Plazma Teknikleri ve Uygulama Alanları-1 [2]
13 Plazma Teknikleri ve Uygulama Alanları-2 [2]
14 Dönemin genel tekrarı ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Zygmunt Marczenko, Separation and spectrophotometric determination of elements, wiley, chichester, 1986.
[2] Charles B. Boss, Kenneth J. Fredeen; Concepts, instrumentation and techniques in inductively coupled plasma atomic emission spectrometry, perkin emler, 1989.
[3] İnstrümental analiz; Prof.Dr. Turgut Gündüz, Gazi Üniversitesi Kitabevi, Ankara, 1997.
[4] Enstrümantal analiz Temel ilkeleri, skoog west holler, esma kılıç ve fitnat köseoğlu (eds), Bilim yayıncılık, Ankara, 2002.
[5] Analitik kimya-2, esma kılıç ve fitnat köseoğlu (eds), Bilim yayıncılık, Ankara, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Analitik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar.
7 Analitik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6