Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma III TBB 201 3 4 + 2 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Basit ölçülerde düzensiz bölünme içeren parçaları okur. Tartışma,
2 Bileşik ölçülerde ritmik okumalar yapar. Tartışma,
3 Bileşik ölçülerde düzensiz bölünme içeren parçaları okur. Tartışma,
4 İlk kez gördüğü seviyesine uygun okuma parçasını deşifre eder. Bireysel Çalışma,
5 Duyduğu aralıkları dikte eder. Soru-Cevap, Tartışma,
6 Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte eder. Soru-Cevap, Tartışma,
7 İki sesli solfej parçalarını uyum içinde okur. Örnek Olay, Gösterip Yaptırma,
8 İki sesli parçaları dikte eder. Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
9 Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberleyerek müzikal hafızasını güçlendirir. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
2 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
3 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmalarıı
4 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
5 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
6 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
7 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
8 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
9 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
10 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
11 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
12 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
13 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
14 Müzik teorisi, farklı ölçülerde ritmik okuma, farklı tonalitelerde solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte, kadans çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

S. Berkowitz, G. Fontrier, L. Kraft, A New Approach to Sight Singing.

Ders Kaynakları

Muammer Sun Solfej 1 , Lavignac 1a, Fontaine, Ülkü Özgür-Salih Aydoğan Müziksel İşitme Okuma Eğitim ve Kuram.

M. Sun, Aralık Bilgisi

M. Sun, Tonal Diziler ve Kadanslar
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. X
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
12 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
13 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 3 6 18
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6